20190225
Dieses Dokument ist Teil der Anfrage „Unterlagen zur geplanten CO2-Regulierung“
MER : 000 un ri hu Von: EEE Gesendet: Montag, 25. Februar 2019 13:53 An: 'Ref-StV23@bmvi.bund.de‘; li. '"BUERO-IVD3@bmwi.bund.de'; Pbmwi.bund.de'; u @ bmvi.bund.de' Betreff: AW: consultation of experts on delegated regulation amending Reg (EU) 2018/956 HDV CO2 monitoring and reporting Liebe Kollegen, ich schlage als Rückmeldung an die KOM „keine Anmerkungen“ vor und bitte um Ihre Mitzeichnung bis morgen, 13:00 Uhr. Sollte ich bis dahin nichts gegenteiliges von Ihnen hören, würde ich mir erlauben, von Ihrem Einverständnis auszugehen und entsprechend an die KOM zurückzumelden. Viele Grüße BMU IGI6 0228 99 30 Vor: «02.de Ro >: se> Gesendet: Freitag, 15. Februar 2019 15:48 An: Ref-StV23@bmvi.bund.de Cc: bmwi.bund. de oo mu.bund.de>: Monitoring@kba.de; gg @kba.de m vi.bund.de Betreff: AW: consultation of experts on delegated regulation amending Reg (EU) 2018/956 HDV CO2 monitoring and reporting Sehr geehrte Kollegen, nach Durchsicht des Entwurfs zur Delegierten VO kann ich bestätigen, dass die Lieferung der zusätzlich für das HDV-Monitoring geforderten Daten (Höchstgeschwindigkeit, Art des Aufbaus) kein Problem darstellt Ich wünsche ein schönes Wochenende und verbleibe mit freundlichen Grüßen, Von: Ref-StV23 [mailto:Ref-StV23@bmvi.bund.de] Gesendet: Freitag, 8. Februar 2019 10:44 Ar: BEE BB oorwi.unc.ce; u ormu.2.C Ce Betreff: WG: consultation of experts on delegated regulation amending Reg (EU) 2018/956 HDV CO2 monitoring and reporting Liebe Fre die Kolleginnen und Kollegen vom KBA waren ja mit:im Verteiler der E-Mail der KOM vpm 30.01.2019.
Könnten Sie bitte seitens des KBA die Prüfung der von der KOM avisierten Änderungen zur Monitoring VO veranlassen und uns entsprechend kurz informieren? (Bitte die Kollegen von BMU und BMWi in den Verteiler nehmen.) Wir sind gehalten bis spätestens 27.02.2019 Kommentare an die KOM zurückzumelden. Das würde Herr BE dann erledigen. Schon mal besten Dank! Mit freundlichen Grüßen f. StV 23 EEE Vor Te | mailto: Obmu.bund.de] Gesendet: Freitag, 1. Februar 2019 16:40 Arı: u © > Ti. und cc; ES om wi.bund.ce Cc: IG 16; 'BUERO-IVD3@bmwi.bund.de'; Ref-StV23; Ref-G20 Betreff: WG: consultation of experts on delegated regulation amending Reg (EU) 2018/956 HDV CO2 monitoring and reporting Liebe Kollegen, mdB um Prüfung, falls noch nicht erhalten. Viele Grüße BMUIG 1I6 0228 99 305 Von: EC-CO2-HDV-IMPLEMENTATION@ec.europa.eu <EC-CO2-HDV-IMPLEMENTATION@ec.europa.eu> Gesendet: Mittwoch, 30. Januar 2019 14:24 Ar: © cs d.20v.1v; pd@acea.be; EEE rciwv.n]; eusen arom.ro; WEEOtransportenvironment. or transportstyreisen.se; ee de VEelODpement- durable.gouv.fr;g@fstvr.ck; EN «ba .cie ; BEE Cie a. bc EEE utacceram.com; EEE a pambiente.t stvr.dk; info@trafikstyreisen. dk m mediu.ro; ee regen Ems: 20v.0! mit.gov.t > vtacceram.com; EEE Stt.25i.20v. 11 EN Hm wi.bund. de HD ia.com; © en viro.2ov.sk; EEE © <ft.:5i.5:0 1); > (>. EEE mv bs.bund.de; BEE rdw.n!; EEE 9 mfa.20v.n; EEE b mv bs. die; BO ct. 01; EEE u tacceram.com; GE o0;.:o0v.o'; bmifuw.gv.a trafi.fi EEE mobilit.fgov.be; rmI@efkm. dk? minetur. cs; Mu ev ir.c Mint. 0 EEE © nos. so v.!; EEE © masrama. cs; EEE © ra rc. rc EEE Faro. ro; tce@iama-e.be; olev.gsi. ov. UK transportstyrelsen.sc go environment.moa.gov.cy; RER Cs 4.e0\.!v; arinders@rdw.n ARE en ir 201 sk u minambiente.it; en minienm.n|; > environnement.belgique.be; ie © At. esi.gov.uk; EEE 9 1 inierm. 1 © 5 wi. bunci. Ce ET cs cic.eov.v; 2
.eu;} ec.europa.eu; ec.europa.eu; ec.europa.eu; ec.europa.eu; EC-CO2-HDV- IMPLEMENTATION@ec.europa.eu; CLIMA-CO4-ARES@ec.europa.eu Betreff: consultation of experts on delegated regulation amending Reg (EU) 2018/956 HDV CO2 monitoring and reporting Dear Members of the Expert Group for Policy development & implementation of CO2 from road vehicles, We would like to invite your comments on the draft Commission Delegated Regulation amending Annex I to Regulation (EU) 2018/956 on the monitoring and reporting of the CO2 emissions from and fuel consumption of new heavy-duty vehicles. The draft Regulation supplements the list of parameters to be monitored and reported by Member States and vehicle manufacturers, based on the empowerment in Article 11(1) of Regulation (EU) 2018/956. In particular, ®e _Concerning Member States, as of1 January 2020, the monitoring and reporting of the bodywork code shall become mandatory, and shall include its supplementing digits, and one additional parameter shall be monitored and reported, i.e. the maximum vehicle speed indicated in the certificate of conformity. This to allow for the identification of vocational vehicles. ®e _Concerning vehicle manufacturers, a number of additional parameters are included for monitoring and reporting as of 1 July 2019, based on the additional parameters included in the Manufacturer’s Record File with the amendment of Commission Regulation (EU) 2017/2400 on the determination ofthe CO2 emissions from heavy-duty vehicles. For example, information if the vehicle is electric or if it is a vocational vehicle. Please find attached the draft Regulation and its Annex, amending Part A and point 2 of Part B of Annex Ito Regulation (EU) 2018/956. The deadline for comments is 27 February 2019. The draft is also available on the “Have your say” better regulation portal (https://ec.europa.eu/info/law/better- regulation/initiatives/ares-2018-5761507 en). Thank you very much in advance. Kind regards, European Commission DG CLIMATE ACTION Unit C.4 Road transport BU24 1/74 B-1049 Brussels/Belgium EC-CO2-HDV-IMPLEMENTATION@ec.europa.eu eCc.europa.eu =, Please DON'T print this email unless absolutely necessary The views expressed are those of the writer and may not in any circumstances be considered as statina an ficial position ofthe European Commission