Eng1-gA-B-SCAN.2014.pdf

Dieses Dokument ist Teil der Anfrage „Abitur-Aufgaben im Fach Deutsch im Jahr 2016 in Hamburg

Diese Anfrage wurde als Teil der Kampagne „Frag sie Abi!“ gestellt.

/ 9
PDF herunterladen
A Freie und Hansestadt Hamburg Behörde für Schule und Berufsbildung _/. Kurs-Nr. / Name Schriftliche Abiturprüfung Schuljahr 2013/2014 Englisch auf grundlegendem Anforderungsniveau an beruflichen gymnasialen Oberstufen Freitag, 09.05.2014, 9.00 Uhr Unterlagen für die Prüflinge Allgemeine Arbeitshinweise • Die Arbeitszeit beträgt 240 Minuten. • Eine Lese- und Auswahlzeit von 30 Minuten ist der Arbeitszeit vorgeschaltet. In dieser Zeit darf noch nicht mit der Bearbeitung begonnen werden. • Erlaubte Hilfsmittel: einsprachiges und zweisprachiges Wörterbuch. Aufgabenauswahl • Sie erhalten zwei Aufgaben (l und II) zu unterschiedlichen Schwerpunkten. • Überprüfen Sie anhand der Seitenzahlen; ob Sie alle Unterlagen vollständig erhalten haben. • Wählen Sie eine Aufgabe aus und bearbeiten Sie diese. • Vermerken Sie auf der Reinschrift, welche Aufgabe (l oder II) Sie bearbeitet haben. Eng1-gA-B Seite 1 von 9
1

Freie und Hansestadt Hamburg Behörde für Schule und Berufsbildung Abitur 2014 Englisch auf grundlegendem Anforderungsniveau Aufgabe l berufliche gymnasiale Oberstufen Aufgabe l Britain in Europe Melting pot Britain excerpt from British Future report, The Melting Pot Generation - How Britain became more relaxed on race, by Sünder Ka^vala, 11 December 2072. Eng1-gA-B Seite 2 von 9
2

Freie und Hansestadt Hamburg Behörde für Schule und Berufsbildung Abitur 2014 Englisch auf grundlegendem Anforderungsniveau Aufgabe l berufliche gymnasiale Oberstufen 45 |noticing after all. hltp://www.opendemoci-acy.nef/oiii-kmgdoiii/siiiider-kahvi:ila/melting-pot-britam (7l3words) Eng1-gA-B Seite 3 von 9
3

Freie und Hansestadt Hamburg Behörde für Schule und Berufsbildung Abitur2014 Englisch auf grundlegendem Anforderungsniveau Aufgabe l berufliche gymnasiale Oberstufen Annotations Introduction: British Futwe Institution which aims to develop new progressive concepts on issues of identity, immigration and fairness and whose director is Sünder Katwala l. l Jessica Ennis winner of an Olympic gold medal for Britain in the women's heptathlonin2012 l. 2 census here: surveys which the Biitish Future Report is based on l. 3 hörne Olympics the 2012 London Olympics l. 8 Chariots ofFire British historical drama film from 1981. It tells the fact-based story of two athletes in the 1924 Olympics: a devout Scottish Christian who runs for the glory of God, and a Jew who runs to overcome prejudice, I. 11 Greg Rutherford white, freckle-skinned, red-haired winner ofan Olympic gold medal for Britain in the men's longjump in 2012 l. 12 MoFarah Somali-born winner of an Olympic gold medal for Britain in the men's 5,000 and 10,000 m races l. 15 Beijing the 2008 Beijing Olympics 1.17 TheSun mainstream British tabloid newspaper comparable to Bild in Germany l. 20 ginger here: referring to a person with red hair 1.28 Wiggins/Hoy famous British winners ofOlympic gold in 2012 — with no immigrant or mixed race background; Wiggins also won the Tour de France in 2012. l. 30 Britain Thinks Eng1-gA-B a British Organisation that carries out surveys Seite 4 von 9
4

Freie und Hansestadt Hamburg berufliche Behörde für Schule und Berufsbildung gymnasiale Abitur2014 Oberstufen Englisch auf grundlegendem Anforderungsniveau Aufgabe l Assignments Comprehension l Summarise the Information on Jessica Ennis in the report. Analysis 2.1 Analyse the author's position on British identity today. 2.2 Compare the author's view on British identity with other portrayals ofBritain you are familiär with from your coursework. Comment / Creative Writing (Choose one.) 3.1 Discuss whether or not British society is becoming truly multicultural. Refer to both the extract and your coursework. or 3.2 Imagine you are a British member of the European Youth Parliament. There you have to give a short speech on the topic: Will the Olympic successes of athletes with a multicultural background like Jessica Ennis have a lasting impact on Britain's national identity? Write that speech. Die vier Teilaufgaben haben gleiches Gewicht; sie gehen mit jeweils 25% in die Bewertung des Inhalts ein. Eng1-gA-B . Seite 5 von 9
5

Freie und Hansestadt Hamburg Behörde für Schule und Berufsbildung Abitur2014 berufliche gymnaslale Oberstufen Englisch auf grundlegendem Anforderungsniveau Aufgabe II Aufgabe II Corporate Sustainability Sustainable fashion needs to be design-led Samata Angel guardian.co.uk, Wednesday 20 Februar}' 2013 Sustainable tashion has the chance to put sustainability on trena il eco oesigners focus on style. Photograph: lau Gavan/Getty Images Eng1-gA-B Seite 6 von 9
6

Freie und Hansestadt Hamburg Behörde für Schule und Berufsbildung Abitur 2014 Englisch auf grundlegendem Anforderungsniveau Aufgabe II berufliche gymnasiale Oberstufen sustainability cool. (713 words) Eng1-gA-B Seite 7 von 9
7

Freie und Hansestadt Hamburg Behörde für Schule und Berufsbildung Abitur 2014 Englisch auf grundlegendem Anforderungsniveau Aufgabe II berufliche gymnasiale Oberstufen Annotations l. 7 Cradle to Cradle Products Innovation San Franciso-based Institute setting quality Standards äs a guidance System for product designers and manufacturers to create products with a positive impact on society, economy, and the planet. So far more than 400 companies have been "C2C-certified". 1.10 Red Carpet Green Dress designer Michael Badger won the 2013 competition, whose dress was worn on the red carpet at the 85th Academy Awards® celebration by 'SKYFALL' actress Naomie Harris. l. 18 Fashion Night Out global shopping event in major cities to celebrate international fashion, bringing shoppers and celebrities together l. 21 Conscious Collection special H&M ränge partly using organic cotton, recycled polyester and polyamide and other sustainable fabrics l. 23 Vivienne Westwood iconic designer who is also a committed campaigner in the fight against climate change,caused by unsustainable use ofthe planet's resources l. 34 leveraging the guilt factor to rely on feelings ofguilt aroused in customers l. 60 Fashion Future Fashion Futures is a project for a sustainable fashion industry. It is designed to help organisations in all sectors take action which will safeguard their future, protect our environment and improve the lives oftheir customers, workers and suppliers around the world. Eng1-gA-B Seite 8 von 9
8

Freie und Hansestadt Hamburg berufliche Behörde für Schule und Berufsbildung gymnasiale Abitur 2014 Oberstufen Englisch auf grundlegendem Anforderungsniveau Aufgabe II Assignments Comprehension l Outline activities in the fashion world towards establishing sustainable clothing. Analysis 2.1 Analyse the role ofconsumers in a sustainable fashion industry äs reported by Samata Angel. 2.2 According to Samata Angel the global fashion industry has the ability to do what organic and fair-trade vegetables never could. Compare the fashion industry to the food industry or any other industry when it comes to sustainability. Comment / Creative Writing (choose one) 3.1 Comment on the importance ofsustainability from your consumer's point ofview. or 3.2 Imagine you are an eco-conscious consumer criticising how sustainability is being used äs greenwashing. Respond to Samata Angel's article and post a comment on the guardian.co.uk website. Die vier Teikmfgaben haben gleiches Gewicht; sie gehen mit jeweils 25% in die Bewertung des Inhalts ein. Engl-gA-B Seite 9 von 9
9